Webmastering, Tworzenie stron www, grafika

TakJakby.pl - różnice pomiędzy kobietą, a mężczyzną w humorystyczny sposób :)

Historia portalu Interia.pl

 Prace mające na celu stworzenie portalu internetowego rozpoczęły się w czerwcu 1999 r. z inicjatywy ComArch S.A. Ich wynikiem było podpisanie najpierw listu intencyjnego, a następnie - 2 sierpnia 1999 r. - umowy spółki pomiędzy ComArch S.A. a grupą RMF FM. Spółka ta, pod tymczasową nazwą INTERNET FM, zarejestrowana 13 sierpnia 1999 r., 3 grudnia zmieniła nazwę na INTERIA.PL S.A.

Główni akcjonariusze Spółki - tak ComArch, jak i RMF FM - są liderami w reprezentowanych przez siebie branżach. ComArch S.A. jest wiodącą, dynamiczną spółką high-tech, zajmującą się produkcją zaawansowanego oprogramowania i integracją systemów informatycznych. RMF FM jest największą komercyjną rozgłośnią radiową w Polsce. Z połączenia potencjału informacyjnego RMF FM oraz technologii i doświadczenia ComArch S.A. powstał portal internetowy pod nazwą INTERIA.PL.

Pierwszą usługę skierowaną do użytkowników sieci Internet, serwis bezpłatnych kont poczty elektronicznej poczta.fm, INTERIA.PL udostępniła 18 października 1999 r. 20 grudnia uzupełniono ją o serwis świątecznych kartek elektronicznych. Oficjalna premiera podstawowej usługi INTERIA.PL, portalu internetowego, odbyła się 11 lutego 2000 r. o godzinie 17.31. Witryna zawierała wówczas 6 serwisów tematycznych: Wiadomości, Biznes i Ekonomia, Motoryzacja, Kobieta, Turystyka oraz Rozrywka, a także obszerny Katalog Polskich Zasobów Internetu i drugi - zintegrowany z portalem - system bezpłatnych kont pocztowych poczta.interia.pl. Od tego czasu zasoby portalu są systematycznie wzbogacane i uzupełniane o nowe serwisy i usługi. Obecnie portal INTERIA.PL to szerokie spektrum usług i serwisów, które można podzielić na cztery główne kategorie.

Dopasowana do potrzeb rynku polityka rozwoju produktu zaowocowała znacznym wzrostem oglądalności stron INTERIA.PL oraz stabilną, trzecią pozycją w rankingach najpopularniejszych zasobów internetowych w Polsce. W grudniu 2000 r. portal zanotował 75 milionów wyświetleń stron, osiągając kwartalną dynamikę wzrostu oglądalności na poziomie 85,6%. Wzrasta też liczba zarejestrowanych użytkowników portalu, mierzona liczbą kont poczty elektronicznej założonych w należących do INTERIA.PL systemach. 7 marca 2000 r. w serwisie poczta.fm założone zostało stutysięczne konto, w kwietniu liczba kont obsługiwanych przez Spółkę przekroczyła 200 tysięcy, w październiku sięgnęła 400 tysięcy, a pod koniec grudnia 500 tysięcy.

Z początkiem września 2000 r. INTERIA.PL rozpoczęła przygotowania do wejścia na giełdę i już pod koniec tego miesiąca złożyła w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd prospekt emisyjny. W grudniu 2000 r. akcje INTERIA.PL zostały dopuszczone do publicznego obrotu i w wyniku pierwszej subskrypcji publicznej, 2 lutego 2001 r., akcje INTERIA.PL zaczęły być notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Tak wyglądała Interia.pl dnia 10 maja 2000 r.

 

Źródło:
Interia.pl

 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: business hosting postgresql Valid XHTML and CSS.